Tårtbeställningen

Ja, som vissa av er kanske sett på min Instagram (Ni hittar mig här) så fick jag för inte så länge sedan en beställning på tre tårtor. Två prinsesstårtor med barntema och en gräddtårta. Jag fick fria händer och jag blev faktiskt ganska nöjd med dom!

En av tre tårtbottnar som gjordes. Sammanlagt gick det åt 18st ägg till tre bottnar. Hujedamig.

Höga och fina blev dom, och av denna får man ut 3-4 bottnar beroende på tjocklek. Till prinsesstårtor gör jag alltid 4st tunna och till andra tårtor gör jag 3 lite tjockare bottnar.

Gräddtårtan börjar fyllas, denna blev med färska jordgubbar och grädde, vaniljsås och sedan ännu ett lager jordgubbar och grädde. Det slutade med att tårtan blev 4 bottnar hög och sammanlagt ca 13cm hög. Oops.

Slutresultatet blev lyckat tycker jag. Mitt i allt så tog grädden slut och vissa saker ville inte alls som jag ville, men det blev bra tillslut ändå.

Prinsesstårtorna fick bokstäver och siffror på sig, vilket jag tyckte passade barntemat bra. Väldigt behändigt att kunna köpa tårtboxar och underlägg ifrån konditorier tycker jag, så slipper man skicka med massa tårtfat och grejer som skall diskas och lämnas tillbaka osv.

Om bara 2 veckor så har jag fått uppdraget att göra 3 st studenttårtor, vilket känns väldigt kul! Det blir somriga smaker som citron, päron och jordgubb. Låter väl inte helt fel, eller vad tycker ni?



Kommentarer

Men gott eller nå :D <3 Du är bäst darling :D Så jävla duktig på att baka och laga mat :D

Svar: Tack! Tycker ju det är sjukt roligt att baka och tycker man något är kul så blir man ofta bra på det :).
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback