En månad utan socker

Ja, ni läste rätt. Gottegrisen nummer ett skall nu ha en månad utan socker (glukos). Det betyder en månad utan det uppenbara glass, kakor, tårtor etc, men även dolt socker som i sötad juice, fruktyoghurt etc. Kommer dock att äta frukt och bär (fruktos) under denna tid, för frukt innehåller ju även bra fibrer och vitaminer. Mjölksocker är jag lite skeptiskt till att ta bort, jag äter redan ganska lite mejerier, och eftersom även mejerier innehåller vitaminer och mineraler, och det enda jag vill äta i sås-väg just nu är kalla såser på créme fraiche, så får det tusan gå. Vill redan nu ta fram elvispen, men nej - här blir inga kakor gjorda! (På en månad..)
 
Mellanmålet idag. Hårt bröd med leverpastej/ost och grönsaker, och så några körsbärstomater. 
 
Middagen. Ugnsstekt lax, fullkornsvete, rårivna morötter, grönt och en sås på créme fraiche, chili och dill. 
 
Jag kom inte på förrän efter lunch att jag planerat att ta kort på vad jag äter under denna månad, så därför blir det bara mellanmål och middag idag. Skulle ni vilja se på bloggen vad jag ätit under dagen, är det intressant för er som läser? Släng gärna om en kommentar! 



Kommentarer

Grymt! Kör hårt! :)

Svar: Tackar! :)
Hanna Klasson

Yeah go for it hu♥

Asså va fan. Då jag publicera de stod mått och allt och nu när du sa det kikika jag - då var de borta. Vad fan.. säkert nå wierd med nätet eller nå.. jaja fixat nu iaf. Sen få man tänka logiskt då man bakar. Hehe så man int måtta så som du skrev höhö ;)

Svar: Hehe, vissa har ju inget vett vet du ;).
Hanna Klasson

Åh va nyttigt med en sockerfri månad! Skulle vara jätteintressant att följa vad du äter, tips är aldrig fel. ;)

Svar: Ja, det blev alldeles för mycket gott under veckorna som varit, så nu blir det en socker-detox! Vad bra, då ska jag flitigt lägga upp både recept och matbilder :).
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback