Veckomatlista

VECKOMATLISTA V.25

Måndag:
Pannkakor med sylt och grädde
Tisdag: Panerad torsk med färskpotatis och citronsås
Onsdag: Lasagne med en god sallad
Torsdag: Kajpsoppa med vitlöksbröd
Fredag: Midsommarmys med sill, västerbottenpaj etc.
Lördag: Lammstek med kokt potatis och skysås
Söndag: Rester alt. grillat

Ja, som ni ser så blev det lite ändringar under förra veckan, vilket inte är ovanligt när det gäller vårt hem. Antingen glömmer vi båda att ta upp mat inför morgondagen eller så tar vi upp fel mat på fel dag, haha. Så lasagnen som vi skulle ha i lördags tex, där missade vi båda två och istället så blev det hemkörning ifrån pizzerian. Så blir det ibland. Vi smäller in den denna veckan istället, och hoppas på att den inte glöms.

Denna vecka kommer min familj upp och hälsar på, så på fredag skall vi mysa med en midsommarmiddag som står härliga till. Jag ser mest fram emot sillen, jag ÄLSKAR sill. Måste ätas med potatis, gräddfil och gräslök. Det går inte annars. När alla andra ätit klart så är jag fortfarande kvar på sillen, haha.

Egeninlagd sill från min mormors recept, i princip den enda sill jag äter och nedrans vad gott det är alltså!





Kommentarer

Bra matlista :)

http://fames.se/blondina/dagens-blogg/

- Skynda och var med i dagens blogg! Tre vinnare utses!! HURRY HURRY!!!


Kom ihåg






Trackback