Händelserika dagar

Ja, jag vet att det är lite tyst här just nu. Men det finns en förklaring till det. Jag har nämligen familjen här på besök sedan i torsdags, och vi har passat på att fira midsommar, ta en runda till Ikea, fixat med huset och spelat alldeles för mycket kort. Imorgonkväll åker de hem och det kommer att bli väldigt tomt och tyst i hemmet, men det dröjer inte mer än två veckor innan vi åker ner till min rosklädda ö och hälsar på dom igen. 

Operation göra-fint-hemma har startat, kökslampa, hyllor och ramar är inköpta och när mina små "projekt" här hemma är klara så skall ni få se hur det blev. 

Än sålänge har vi fått upp kökslampan, en hylla i köket, en klädhängare i stugan,  stadgat upp staketet på baksidan och förhoppningsvis får vi upp gardiner i köket snart. Vi har bott här i ett år nästan exakt och det är inte förrän mamma kommer hit som saker blir gjorda. Min sambo är nämligen inte en sån karl som tycker om att sätta upp hyllor och skruva etc. Jag får i fortsättningen be mamma komma upp hit några gånger per år så jag får ordning här hemma, hehe. Nu ska vi ner på stan en sväng och fika. Chailatte, here I come! 




Kommentarer

Så härligt! Kommer säkerligen bli riktigt snyggt!

sv: Riktigt gott var det! :)

Svar: Ja, jag tror att det kommer bli väldigt bra när allt är klart! :)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback