Hemma!



Inatt klockan 02.45 åkte vi av båten och körde ut på gotländsk mark. Vi möttes av en fin morgon efter att ha åkt bil och båt under en fin kväll. Jag gick upp och pussade lite på mamma innan vi bokstavligen däckade i sängen. 

Vaknade av en puss på kinden ifrån mamma och efter att jag väl vaknat till liv även en stor kram ifrån lillebror. Efter lite frukost begav vi oss mot kappelshamn, med mig bakom ratten, för att gå på loppis och fira min far på födelsedagen. Förutom ett slarvigt kärringstop så skötte jag mig rätt bra ändå, efter att inte ha kört på 6-7 år.Jag  flyttade nämligen till fastlandet när jag höll på att övningsköra senast och  har inte haft varken råd eller någon att köra med. Men nu kör jag med sambon och än så länge lever han! 

På hemvägen kom brandbilen med blåljus och sirener bakom mig, så jag höll in till vägkanten medan dom blåste förbi. Några minuter senare möttes vi av ännu en brandbil och även polisen med blåljus när dom körde om en bil i mindre kurva. Det visade sig senare att en bil med fyra personer hade kört av och två satt fastklämda i bilen. Jag hoppas de är okej. Lite läskigt var det att bli omkörd av en bred brandbil i full fart på Gotlands smala vägar. Men nu är det avbokat på listan över saker att uppleva i alla fall. 

Kvällen spenderades med en hamburgare och lite struntprat med mamma och min Thobias, en kopp thé och en macka och ont i svanskotan. Hoppas det blir bättre tills imorgon. Jag känner mig som Agda, 97 år. Nu ligger vi i sängen och tittar på bronsmatchen mellan Brasilien - Holland, snart ska jag sluta mina gröna och mysa in mig i sambons famn. Hoppas ni haft en trevlig kväll mina vänner! 



Kommentarer

Hoppas att du får det underbart baby :* <3

Svar: Det har jag! Det regnar tråkigt nog men jag har beställt solsken resten av veckan! :D
Hannah


Kom ihåg






Trackback