Måndag morgon.

God morgon. Just nu är klockan 07.45 och jag sitter och försöker hålla mig vaken tillsammans med en kopp chai. Jag har varit vaken hela natten så nu börjar mina trötta ögon att protestera. Anledningen till att jag spenderat denna natt i vaket tillstånd är för att jag igår sov väldigt länge, både på grund av värk i ben och höfter, men även för att jag helt enkelt bara var galet trött.

Senaste veckorna har jag känt mig extremt trött och utmattad, vilket förmodligen är en blandning mellan det gråa, trista vädret och min fibromyalgi. Jag vet att jag inte borde sova länge på dagarna, för att det ger mig svårare att sova på nätterna, men vad ska man göra när man helt enkelt inte klarar att hålla sig vaken? Förut tvingade jag mig upp vid 07-08, och gick och lade mig runt 22-23, vilket gjorde att jag runt lunchtid alltid somnade på soffan eller fick lägga mig och sova någon timme i sängen, annars fungerade inte resten av dagen. Numera försöker jag ta mig upp vid 09-10 och lägga mig när jag är trött. Men att ha extrema svårigheter för att somna på kvällen + att känna sig trött hela tiden är inte det lättaste att dras med. Får se om jag kan hålla ut till ikväll och lägga mig vid 20-21. Har ni några tips på hur man lättare somnar så mottages dom gärna!

Ska försöka få upp svaren från frågestunden snart också, så det inte blir bara en massa recept. Det är ju trots allt ingen bakblogg, även om bakning är en stor del av mitt liv. Nu skall jag nog ta mig lite frukost, gärna något i stil med detta:




Kommentarer

Pumpa dig full med vitaminer, käka många mellanmål för att hålla energin uppe. Släck ner och varva ner i god tid innan du ska sova, samt drick örtte utan koffein i på kvällen :) Enkla tips som underlättar lite i alla fall :)

Svar: Tack för tipsen, så snällt av dig! :) vitaminer tar jag varje morgon, äter alltid 6-8 gånger per dag och dricker inget med koffein efter kl 18. Att varva ner tycker jag är svårt, då tankarna går som mest på kvällen. Men har får försöka! :)
Hannah

Ser gott ut!

Såg sjukt gott! :)

Gott!

Jag har haft tillfälligt ont i en nyopererad fot och har upptäckt att jag somnar bra/bättre med musik på låg nivå i öronen! Pop eller klassiskt spelar ingen roll, effekten har varit densamma. I morgon är en annan dag, hoppas den blir bättre. Och jag tröttnar aldrig på recept, men ser gärna svaren från frågestunden!

Svar: Ja, jag läste det. Är det bättre med foten nu? Hoppas det! Jag har ofta musik igång faktiskt, det får mig slappna av när jag hör något i bakgrunden. En film jag sett många gånger funkar också. Men just nu verkar ingenting fungera. Svaren kommer nog upp imorgon, eventuellt med ett till recept :)
Hannah

Ser gott ut!

Svar: Tack så mycket för ditt tips! :)

Svar: Så lite så, hoppas du testar dom! :)
Hannah

Bara ärlig hjärtat :) Älskar din blogg :) Även om jag inte kommenterar den så sabla ofta så läser jag den och ja & Robin snokar bland alla dina recept :P Funderar på att göra något som du har gjort, bara för att du e så jävla grym :) love ya <3

Svar: Tack, kul att du gillar den! Just nu är den rätt opersonlig, mest recept osv. Men blir mer Hannah i bloggen sen. Det tycker jag, många goda recept! :)
Hannah


Kom ihåg






Trackback