Förkylningstider

Jag har gått och blivit riktigt förkyld. Jag är sällan förkyld, åtminstone inte såhär illa. Jag hostar, snörvlar, sover och snyter mig i ett, ändå verkar varken hostan eller snoret ha ett slut. Bihålorna värker och huvudet känns tungt eftersom jag knappt får någon sömn med min täppta näsa. Så nu undrar jag om du vill dela med dig av ditt allra bästa tips vid förkylning? 
 
Än så länge har jag lagat mat med chili och vitlök, dricker citronvatten (utan ingefära eftersom jag inte har någon hemma) och dricker thé med eukalyptushonung. Äter bra grejer. Vilar och åter vilar. Jag är bjuden på 70-årskalas på lördag och på onsdag åker jag till Gotland igen. Så jag har inte tid att vara sjuk. 
 
Frukosten intogs i pyjamasbyxor i soffan, som jag för övrigt fortfarande ligger kvar i. 



Kommentarer

Sov och drick mycket vatten! Krya!

Svar: Jag har nog inte gjort annat än sovit och druckit vatten. Börja bli piggare nu! :)
Hannah

krya på dig pluttan och tack för sms stunden hjärtat <3 Älskar dig <3


Kom ihåg






Trackback