Säsongsbaserad städning

092. Brukar du vårstäda?

Ja, jag brukar faktiskt vårstäda. Det är så mycket enklare att städa på våren än det är på vintern. När jag vårstädar så slänger jag ut alla mattor och filtar, öppnar upp dörrarna och gör sånt som man inte har med i den vanliga veckostädningen, som tex putsar fönster, städar i skåpen, plockar iordning i skafferiet osv. Sånt där gör jag ju ibland ändå, när det behövs, men just till vår och sommar känns det som om det är roligare att städa lite extra. Varför vet jag inte egentligen. Kanske för att man får energi från sol och värme, eller för att man vet att man kommer lägga mindre tid för städning och mer tid för roliga saker under hela sommaren? 

Städar ni extra mycket till våren?
 



Kommentarer

Vi har också varit väldigt noga me å kasta ut mattor, skaka de, städa och skura mm. Dels för man drar in så satans mkt grus osv. :) Men fy satan så mysigt de är då de börjar bli varmare, man kan öppna fönster vädra mm :D och solen lyser in genom fönstret :D

Svar: Ja, den där nedrans grusen alltså! :) ja det håller jag med om, och så som vi bor nu så är det så jäkla skönt att öppna till altan/uteplatsen och slänga ut mattorna :)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback