Lillebror, pulled pork och nystart?

Igår åkte vi till Nynäshamn och hämtade min lillebror vid båten. Han skall vara här tills på torsdag kväll och vi har redan haft det supermysigt. Igår när vi hämtat upp honom så tog vi en sväng förbi Mc Donalds på vägen hem. Det är inget jag gillar alls, men hellre det än en matsur Hannah. När vi kom hem så satt vi och pratade lite över en kopp thé innan vi la oss för kvällen. 
 
Idag vaknade jag efter tre timmars sömn  och med gäst i huset så var det bara att gå upp och fixa frukost redan klockan sju. Hiskeligt tidigt för mig som sover så illa just nu. Nåja. Efter frukosten grävde vi fram det gamla Playstation:et och nördade Crash Bandicoot fram tills lunch. Jag gjorde kokt potatis och ugnsstekt lax med dillhummersås och det verkade duga åt sorken. Han mm:ade sig och tog två gånger, så jag tar det som ett gott betyg! 
 
Efter lunch spelade vi lite till innan jag gjorde mig iordning och vi och Thobbe begav oss ner på stan för en fika. 
 
Mina två favoriter, chailatte och chokladbiskvi. 
 
Innan vi gick hemifrån så hade jag ställt in en pulled pork i ugnen, så när vi kom hem och precis hunnit in innan ösregnet slog till så luktade det gudomligt från köket. Jag har bara ätit det en gång innan och aldrig gjort det själv, men karlarna här hemma åt med god aptit och både en och två gånger fick jag höra att det var väldigt gott. Det värmde fint i mitt mattokiga hjärta ❤️. 
 
Vi åt köttet med pitabröd, tortillas, tacosås, grönsaker och gräddfil. Mumsigt var det kan jag lova. 
 
Nu ska vi bara mysa resten av kvällen med någon film, kanske lite glass och så ska jag skriva ut mitt CV innan jag glömmer bort det, för jag ska nämligen på intervju imorgon hos ett café som jag varit intresserad av att jobba vid länge. Så det skall bli riktigt trevligt att komma på intervju och att få hoppas på att äntligen jobba med det jag vill göra igen! 



Kommentarer

Lycka till!!!

Svar: Tack Emelie! Var där idag och jag fick det :)
Hanna Klasson

Vad mysigt :) Åhhhh vad gott det ser ut xD


Kom ihåg






Trackback