En omtumlande vecka

Den senaste veckan har verkligen varit omtumlande. I måndags var jag och Thobias nere på Granngården här i stan och köpte lite grejer till uteplatsen och trädgården. Jag fick nämligen ett presentkort av mina vänner där när jag fyllde år, så jag passade på att handla lite fina blommor, kryddor och annat. Vi var också inne på den lokala färghandeln och köpte färg till dom nya pallkragarna som skall komma upp - förhoppningsvis inom en snar framtid. Det blir lite svårt att planera sina dagar när man inte alltid vet hur man mår på morgonen, eller hur vädret bestämmer sig för att vara. I tisdags fick jag dock ork att plantera om mina tomatplantor, göra iordning två blomsterarrangemang, plantera om rabarbern och göra en tillfällig kryddkruka. Både rabarbern och kryddorna skall få komma ut i pallkragarna sen när de är på plats. Men först skall det målas, mätas, grävas, samt täckas med markduk, grus och marksten. Kommer bli kalas när det väl är klart!

Måndagens inköp. De små fröpåsarna är isbergsallat, kryddkrasse och spenat.

I onsdags och torsdags hade jag sån värk i kroppen att jag knappt tog mig ifrån sängen till soffan på morgonen. Jag har även varit otroligt trött dessa dagar, vilket verkligen tryter på mitt humör och min ork. Inget, förutom långa duschar och massa "oh, aj, nej, oj, ajaj" varken gjordes eller sades dessa dagar. Något lite mer uppmuntrande var i alla fall att Thobias var och hämtade ut ett paket till mig med nya mousser och sockerpasta och marsipan, som behövdes till kommande beställningar. Jag la nämligen ut på vår lokala köp, byt och sälj-sida att jag gör tårtor till student och annat, och jag har hittills fått in nio beställningar! Så här skall det bakas tårtor! Jag vet att jag inte har lagt ut Frost-tårtan ännu, men det är för att jag blev så nedrans sur på marsipanen, så det blev ett stort veck på tårtan som inte gick att kavla bort. Dessutom så blev det ingen bra bild. Men jag lovar att den kommer senare, för jag vet att ni vill se hur den blev. Nu skall jag krypa ner i sängen snart, för imorgon har jag två tårtor att göra på morgonen, och efter det skall vi iväg till Stockholm över natten. Vad vi skall göra där, och vad vi gjorde igår, skall jag berätta för er en annan dag! God natt på er!

Den tillfälliga "kryddlådan" som består av Rosmarin, Fransk Dragon, Citronmeliss, Chokladmynta och Bladsenap. Blir fint tillsammans med den redan utsatta gräslöken, dill, persilja, citronbasilika och oregano.



Kommentarer

Du är så duktig och flitig baby ;) <3

sv; Men eller hur haha ;)

Svar: Gulle <3
Hannah

Så fint det blir!
Vi har så kallt så jag har inte haft så bråttom med att sätta i ordning krukorna. Men nu börjar tiden rinna iväg.
Ha en go helg!
/P

Svar: Tack! Du skall se min citronmeliss nu, den är enorm! Vi har haft det regnigt och blåsigt i veckor, men nu sägs det vända så vi får hålla tummarna!. Tack, ha en fin helg du med Pernilla!
Hannah

Ewa Nilsson

Jag vet hur det är med fibromyalgi har själv liksom min syster, men vill bara tipsa om en blogg, birgittahoglundsmat.wordpress.com. jag har inte prövat själv men finner hennes ideer sunda, men du har kanske redan läst den. Lycka till i alla fall, hoppas du piggnar till.

Svar: Tack för tipset! Har inte läst bloggen innan men skall absolut kika in. Hoppas du har en fin helg!
Hannah


Kom ihåg






Trackback