Svar på frågestunden

För ett tag sedan hade jag en frågestund här på bloggen. Att jag inte har svarat på den än är för att jag inte fick så många frågor, och för att jag helt enkelt har prioriterat andra inlägg på bloggen, och i övrigt har prioriterat livet framför bloggen. Men nu, mina vänner, nu kommer svaren på era frågor! Jag fick även några frågor via mailen, så tänkte passa på att tipsa er om att ni även kan nå mig på min mailom ni har frågor, vill samarbeta eller ge förslag på något ni önskar se på bloggen. Min adress hittar ni under min profilbild här till höger.
 

Om du fick en önskan, vad skulle det vara då?
Oj, vad svårt. Det finns ju så mycket man skulle kunna önska. Jag skulle nog önska mig, vänner och familj god hälsa och välmående. Min familj och mina vänner betyder oerhört mycket för mig, och därför ser jag hellre att de har det bra än att till exempel önska mig en utlandsresa, ett jobb eller pengar.

Om du fick vara ett djur i en dag, vilket skulle det vara?
Förmodligen skulle jag välja att vara en vildhäst, bara galoppera på stora ängar med vinden i ögonen. Eller en katt, så jag får göra det jag gör bäst, äta och sova, haha!

Vad äter du helst?
Jag äter helst sånt som faktiskt är bra för min kropp, det vill säga saker som ger den näring och energi och får mig att må bra. Tar man hand om sin kropp så brukar även sinnet må bra också.

Hur länge har du bloggat?
Min första blogg startades den 17 dec 2008. Den innehöll mest privata inlägg om hur min dag hade sett ut, filmtips, outfitbilder, bilder på dagens mat och en del lite mer djupare texter. Jag skrev ibland bäldigt intensivt och ibland väldigt sällan. Den 13 nov 2013 bytte jag till denna adress, och efter att jag i okt 2014 fick iordning en design som jag verkligen trivs med, så har det blivit mycket roligare att blogga!

Värsta tillfället i ditt liv?
När min morfar gick bort år 2006. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Min morfar var min klippa, min idol och min bästa vän. Det tog mig flera år innan jag verkligen tillät mig att inse att han hade gått vidare, och då bröt jag ihop totalt och grät i timmar. Det går inte en enda dag utan att saknaden efter honom finns där.

Bästa minnet från barndomen?
Alla somrar ute på vårat sommarställe. Det mysiga med att bo trångt i en husvagn, skrien från fiskmåsarna efter vi rensat fisken från morgonens fångst, att fånga kräftor med morfar och syster i kalkbrotten, göra gockelimock-thé och bada tills man blir skrynklig. Då mådde jag som bäst.

Värsta minnet från barndomen?
Alla de gånger jag kände mig bortglömd, oönskad och fel. Jag hade till det mesta en bra barndom, fram tills att mina föräldrar flyttade isär. Men jag har alltid haft en känsla av att inte passa in, och har än idag.

Ditt drömjobb är?
Att få driva ett eget café/fik är en stor dröm jag har. Att få baka, laga mat och få göra det jag vill, på mitt eget sätt, det vore verkligen mitt drömjobb!

Din favoritfilm är?
Jag har så många favoriter att jag inte bara kan nämna en. Jag har väldigt bred smak, så här har ni några blandade favoriter. The Notebook, Titanic, Sagan Om Ringen-trilogin, Interstellar, Moulin Rouge, The Green Mile, The Bookthief, The Shawshank Redemption.

Bästa och värsta med internetvärlden?
Det bästa med internetvärlden är all inspiration och fantastiska människor man kan hitta. Jag läser väldigt många bloggar, allt ifrån personliga dagböcker till inredningsbloggar, och det finns så otroligt många fina människor där ute i världen som man aldrig hade mött annars.
Den sämsta med internetvärlden är allt näthat. Jag har tänkt att skriva ett inlägg om detta ämne ganska länge, men det har inte blivit av.

Om du fick nämna 5 positiva saker om din blogg, vad skulle det vara då?
Att den är så fruktansvärd fin (enligt mig i alla fall, haha.)
Att jag får dela med mig av mina recept till andra.
Att jag via bloggen fått lära känna fina människor.
Att den blivit mer strukturerad och innehåller bättre inlägg än tidigare.
Att den börjar få fler läsare, vilket är superkul!

Vad fick dig att börja blogga?
Jag flyttade ifrån Gotland och ville hitta ett sätt att hålla mina nära och kära uppdaterade om mitt liv. Så jag startade bloggen som en slags dagbok där de kunde följa mig. Sedan har den utvecklats till mer av en hobby, eftersom Facebook kom in i matchen och de flesta finns även där.

Vill du träffa mig och vad tycker du att vi ska göra då vi ses?
Denna fråga kom ifrån min vän Anna, och det är självklart att jag skulle vilja träffa dig. Jag har inget speciellt jag vill göra, för vad vi gör spelar inte så stor roll. Det trevliga är att bara få träffas och ha trevlig i varandras sällskap.

Kan du tänka dig att ha ett samarbete med någon på din blogg?
Absolut. Om personen/företaget vill samarbeta med mig gällande en produkt/märke som jag kan stå för att jag tycker om och som jag genuint kan rekommendera, så ser jag ingen anledning till att inte kunna ha ett samarbete.

Är du feminist?
Jag anser att alla människor skall ha samma rättigheter. Samma lön för samma arbete, samma arbetsförhållanden och samma respekt. Man skall inte behandlas olika på grund av vilket kön man föddes som, eller hur man väljer att definiera sig. Jag har många gånger fått hårda ord för mina åsikter om feminism, genusperspektiv och att jag använder mig av ordet hen, i sammanhang där jag finner det vara det bästa ordet för hur jag vill uttrycka mig. Därför är jag ganska låg med att uttrycka detta via bloggen.

Vad skulle du vilja fanns mer av på din blogg?
Jag skulle gärna se mer kommentarer ifrån er som läser. Tycker det är fantastiskt kul att lära känna er, se vilka ni är som tittar in här, och att få feedback på de jag gör.

Tack till alla er som ville vara med och ställa frågor till mig!




Kommentarer

Härligt, nu har jag en bättre bild av dig! Tack för att du finns och delar med dig!

Svar: Vad kul att du fått en bättre bild av mig, det var lite det jag hoppades på när ni fick ställa frågor! Tack själv Anna, för att du läser bloggen, kommenterar och vara är fin!
Hannah


Kom ihåg






Trackback