Tappat suget

Jag har tappat suget till att blogga helt. Var och varannan dag funderar jag på att uppdatera, på att ta tag i bloggandet igen och få tillbaka kontakten och gemenskapen med er som läser. Ibland sätter jag mig till och med framför datorn och ska skriva, men det är då det tar stopp. Jag har inte längre någon aning om vad jag ska skriva om. Jag själv gillar inte bloggar där man bara kan läsa om hur personens dag har sett ut, jag vill läsa djupare inlägg, roliga inlägg, recept och människors tankar. Så att uppdatera er med "hej hej bloggen, idag har jag dammsugit och varit på kaffe hos en vän" känns inte så motiverande. Bakande har det också blivit mindre av, därav mindre recept på bloggen. Vet att några av er väntar på recept som jag lovat att lägga ut, men lusten har som sagt inte funnits till att blogga. Även maten har inte varit den bästa, och då blir det inga roliga bilder heller. Nu börjar det dock kännas bättre, och bloggen kanske får några inlägg. Iallafall mer än ett i månaden. Har ni något ni skulle vilja läsa om i min blogg? Tipsa gärna! 

Ett någorlunda bra mellanmål ändå. Bättre än sockerkaka och glass iallafall, hehe.. 



Kommentarer

Jag tror att det är en bra idé att dra ner på bloggande och satsa på färre inlägg som du kan stå för heller än att spotta ur dig halvfärdigheter. Sen vet jag ju från Instagram att du tar fina bilder och kombinerar dem med tänkvärda ord så gott som dagligen, använd dem om du VILL blogga mer! En bild på en perfekt mogen avokado är ett jättebra inlägg! För att inte tala om vackra tårtor:)! Vad det gäller bakning och matlagning så går ju allt i vågor, du kanske kan visa vad du skulle vilja baka/laga? Fotografera ett recept? En/några råvaror? Viktigast är att du gör det med lust!

Svar: Jag skulle ju kunna lägga in bara korta inlägg med en bild, men Instagram har ju kvadratiska bilder, och på bloggen vill jag ha ett visst mått, så det blir en helhet. Men jag behöver ju inte alltid skriva mycket i inläggen, så kommer nog skriva fler små inlägg med fokus på bilder. Tack snälla för tipsen! :)
Hannah

Håller med. Såna inlägg är tråkigt att läsa hela tiden. Tycket att du ska fortsätta som du gör. Dina läsare läser i vilket fall som helst vännen :) Saknar dig förresten <3

Svar: Känner inte att jag gör så mycket spännande om dagarna för att kunna göra vardagsinlägg. Så får bli mer sällan men med bra inlägg :) <3
Hannah


Kom ihåg






Trackback