Julgodis, bröd och tacokväll

Hallå där, säg blåbär! Just nu bakas det bröd här hemma på Tegvägen. Sitter och väntar på att degen skall jäsa klart så att jag kan få baka ut dem. Det är ett nytt påhitt jag slängt ihop, så håll tummar och tår för att det blir bra! Blir det bra så ska ni självklart få receptet senare. 
 

Igår gjorde jag mintkyssar, skumtomtefudge, chokladfudge med havssalt och rostade även lite hasselnötter som jag skall göra trillingnöt av senare ikväll. För ni vet väl att de tagit bort trillingnöten ur aladdin- och paradisaskarna? *skandal skandal, julen är förstörd* Det är så himla enkelt att göra egna, så här blir det jul ändå. Sambon sitter och skär grönsaker till tacos, och jag skall snart slänga ihop tacokrydda till köttfärsen. Det är ju såå mycket godare med hemgjord tacokrydda! Finns säkert massor med saker jag skall göra utöver detta, men just nu är huvudet inställt på att få detta klart, så får vi se vad huvudet orkar med senare, haha. Hoppas ni har det fint allihop! 



Kommentarer

Flitigt värre! ;D hur gör du din kryddmix?

Svar: Tro mig, Emelie, det var inte utan svett, blod och tårar! ;P Vi åker till Gotland imorgon, så det är fullt upp, men hinner jag så kan jag lägga upp receptet åt dig!
Hannah

Jag kan leva utan trillingnöt, annars är julgodis mitt absoluta favoritjulpyssel!!! Skumtomtefudgen har jag inte vågat mig på än, dock:)!

Svar: Jag ska berätta en hemlighet för dig, Anna. Men du får inte berätta för någon, okej? Jag överlever också utan trillingnöt! ;)

Julgodis är min favorit med! Och du måste testa, om du gillar skumtomtar så kommer du att älska fudgen! :D

Pst. Recept på mintkyssar kommer imorgon! ;D
Hannah


Kom ihåg






Trackback