Ananas och banan, here I come.

Jag måste då säga det, vilken otroligt fin respons jag fått av er på mitt inlägg om hemgjord tacokrydda, jättekul tycker jag! Det är många som skriver att de skall pröva, och jag har fått flera tips på tillbehör till tacos, så stort tack för det!  Det populäraste verkar vara banan och ananas. Ananas har jag inte provat, men jag älskar salsan med ananas i, så att det är gott med ananas i tacos - det tvekar jag inte en sekund på!  Banan däremot låter lite läskigt, men eftersom många har föreslagit just det så kommer jag definitivt att testa. Det är alltid kul att testa andra smakkombinationer och att höra vad andra äter till något så vanligt som tacos. Jag själv står inte ut utan en riktigt stark guacamole! 

Eftersom detta inlägg var så uppskattat, så funderar jag på att inom kort ha en temavecka med just tacos. Med recept på guacamole, kycklingtacos, salsasås etc. Vad tror ni om det? Jag tror att det kan bli en hit! 





Kommentarer

Strålande idé! Tacos har ju blivit lite av en svensk fredags-klassiker hos många!

Svar: Vad kul att du tycker det! Ja, det har ju blivit det. Sambon vill jämt ha tacos, medan jag börjat tröttna lite. Men med några nya recept och tillbehör så kanske det blir roligare! :)
Hannah

Jag ska definitivt testa din kryddblandning. Jag brukar ha ananas och banan och det är jättegott. Även jordnötter är gott till.
Det blir ofta tacos här med, men för att variera så gör jag taco-tårta ibland.

Svar: Vad roligt! Ananas och banan är tydligen vanligt, jordnötter har jag inte testat! Taco-tårta låter ju supergott! Tar gärna recept om du har!
Hannah

Man blir så himla glad när man får bra respons!

Svar: Ja verkligen!
Hannah

jag äääälskar ananas :)

svar; Du e gose :) Nu står du med Mizzah och Anja i bokhyllan :D Love ya hunbun <3

Svar: Ja, det är ruskigt gott! :)

Där står jag bra tycker jag <3
Hannah

ÅHHH, ananas, så jävla gott :D <3

Svar: Haha, du läser inte min blogg så ofta va? :P
Hannah


Kom ihåg






Trackback