Sockerfritt, dag 9

Idag har mina vanor blivit lite ändrade. Jag gick tidigare till arbetsträningen för att hjälpa till med leveranser och sen körde jag på tills lunch då jag insåg att jag helt hade glömt bort att äta, vilket ledde till att jag åt mjukt bröd för första gången på dessa nio dagar. Nåja, jag åt lunch när jag kom hem vid 14, så det fick väl gå an. Till lunch äter jag oftast middagen från dagen innan, så det blir inga spännande bilder av det.

Middagen fixade sambon, till var väldigt skönt efter att ha kommit hem efter 4,5km löprunda, där jag faktiskt SPRANG hela rundan utan att stanna (okej, jag stannade och knöt min sko en gång!) Jag har inte sprungit mer än 3km förut, och då har jag gått lite varje gång. Men nu sprang jag hela tiden och även om det inte gick fort så kändes det väldigt bra. Middagen blev en snabbis, marinerad stekt kyckling med sallad och en kall sås.

Dålig bild på mitt kvällsmål. Varma jordgubbar med kvarg och en kopp thé. Jag är skapligt trött idag (därav den dåliga bilden) efter att ha blivit väckt straxt innan 06 av några män som asfalterade gångstigen (som ligger 3 meter ifrån vårt sovrumsfönster.)  Hela huset skakade och dånade och dessutom så gick en av arbetarna tydligen in på vår gård och ställde sig och glodde in på vår inglasade altan. Thobbe gjorde inget, men hade det varit jag hade jag frågat honom vad tusan han gjorde inne på vår gård.  

Nu skall jag stänga mina gröna och hoppas på att jag får sova ostört inatt. Det brukar oftast inte bli så, men jag somnar alltid med hoppet! God natt mina vänner.



Kommentarer

Middagen såg ju helt galet god ut! :)

Svar: Tack! Det var den ;)
Hanna Klasson

Hejsan tjejen! :)
Jag läste ut boken om Alice för ett par veckor sen, håller med om att den är himla bra :) Men hur kan de finnas en uppföljare på den? Hon dog ju ;(

Svar: Tjenare!
Visst är den!? Läste du den på svenska eller engelska? Jag har bara läst den på engelska, älskar hur hon skriver i boken. Skrev jag uppföljare? Vet att det finns ännu en bok, men om det är en uppföljare vet jag inte.
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback