Sockerfritt, dag 8

Första veckan är över och en ny vecka har börjat. Jag smygvägde mig i torsdags och 0,7kg slimmare blev jag på de fyra dagarna, så man kan ju hoppas på att det fortsätter i det spåret. Sambon har tappat 2 kg på veckan som gått. Rätt bra, trots att han ätit både ljust bröd, korv med bröd och annat "strunt" enligt mig. Hehe. Min värk är faktiskt bättre, så det här med att ta bort socker var nog en bra idé. Speciellt eftersom jag idag skulle på min första dag på arbetsträning. Det gick superbra och jag tror äntligen att jag hittat någon som förstår min sits och som jag kommer att trivas väldigt bra ihop med. Sen att jag får göra det jag gillar på dagarna, det är bara ännu ett plus!

Frukosten idag. Jag har blivit vansinnigt tokig i avokado, om jag inte visste bättre så skulle man kunna tro att jag var gravid och fått cravings. Men så är ju inte fallet. Ledsen att göra dig besviken mamma ;).

Middagen blev en "tar det jag har hemma" och resultatet blev riktigt bra. Jag älskar när mina tankar sätter ihop smaker som funkar så bra ihop, för då kan jag lägga till ännu ett recept till min egen kokbok (dvs pärmen som någon gång är tänkt att fyllas med bilder och recept på sånt som jag själv kommit på.) Det här blev i alla fall en fiskgratäng med torsk, purjolök, gotländsk kajp (MUMS), körsbärstomater, grädde och kryddor. Riktigt gott tyckte både jag och sambon! Receptet kommet i veckan, för det här måste ni prova!

Det här tycker jag är fantastiskt roligt. Jag lägger oftast upp mat till både mig och sambon eftersom jag tycker att det är viktigt med presentationen med mat, eftersom man faktiskt "äter" med ögonen också. Som ni ser så blev det inte så idag. Han tycker att han är en mästare på det här med uppläggning. Jag håller nog inte riktigt med..

Vilken tallrik skulle ni helst äta?



Kommentarer
lizz

Hahaha! Ja o Robin är som Thobbe. Jag är nog värst, för jag mosar ihop allt till barnmat ibland xP
men din tallrik ser ju absolut mer inbjudande ut förstås. ;)

Svar: Hehe, det gör jag också, men det är först EFTER bilden är tagen ;).
Hanna Klasson

Åh avocado som är så gott! Älskar avocadomackor - så sjukt gott, man tröttnar aldrig!

Svar: Eller hur!? Så himla gott :).
Hanna Klasson

Tack! Jag ordnar det imorgon stumpan ;)


Kom ihåg






Trackback