Sockerfritt, dag 18

Jaha, då var vi inne på dag 18 av min sockerfria kost. Jises vad tiden har gått fort. Idag har jag kämpat mig iväg till jobbet, trots dålig sömn och värk. Tog mig i alla fall igenom dagen och till min stora glädje får jag sovmorgon imorgon. Tack och tack! Den kan behövas eftersom jag skall upp tidigt och dekorera smörgåstårta. Min vän Carro har nämligen beställt en till sin avslutning imorgon. Så jäkla kul att få hjälpa mina vänner med massa gott. På fredag blir det två prinsesstårtor och en gräddtårta. Älskar jag att göra tårtor - oh ja! ♥

När jag kom hem så la jag mig i solen en stund, och sedan gjorde jag iordning smoothies till mig och Thobias. Denna gjordes med yoghurt, mandelmjölk, fryst mango och hallon. God och svalkande i solen.

Det här ser ju inte alls så gott ut som det faktiskt var. Det är i alla fall bakpotatis med en skinkröra gjord på crème fraiche, skinka, ananas och majonäs. Det blev över ifrån smörgåstårtan så jag tänkte att det säkert skulle bli gott till bakpotatis, och se på fasen, det gick alldeles utmärkt ihop.

Just nu sitter jag och äter lite cashewnötter och dricker loka. Ja, det är numera godis för mig. Har ätit det tre gånger under dessa 18 dagar, helt okej tycker jag. Nötter innehåller ju mycket bra fetter, och gott är det också. Dock väldigt kaloririka, så man ska nog inte äta allt för mycket. En deciliter brukar räcka för att göra mig nöjd, hehe. Tycker ni om nötter?



Kommentarer

Smoothiesarna såg supergoda ut! :D

Svar: Tack vännen, de var riktigt goda! :)
Hanna Klasson

Så gott! :)

Svar: Haha det skriver du varje gång :P tack!
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback