Sockerfritt, dag 15 & 16

Ja, som ni sett så har jag varit lite slö med uppdateringarna. Jag har inte känt mig helt tiptop de senaste dagarna, så jag har inte orkat sitta vid datorn. Jag har istället läst böcker, druckit thé, pysslat i trädgården och bara tagit det lugnt. Har knappt sett på tv de senaste dagarna heller för den delen. Jag tror att jag kommit in i någon period där allt på tv bara verkar vara strunt, och känner att jag bara slösar bort tiden när jag ser tv. För hur intressant är program som Top Model, Lyxfällan etc egentligen? Inte speciellt.. Ni ska få lite bilder ifrån var jag ätit senaste dagarna.

Ja, alltså avokado är min last just nu. Äter det här MINST en gång om dagen. Så. nedrans. gott.

I lördags så helgrillade vi fläskytterfile, och det var så himla gott med marinaden jag gjorde, och den blev sådär alldeles knaprig på utsidan och saftig på insidan. Så galet gott! Vi åt med ugnsrostade rotsaker, sallad och så testade vi en mango/chilisås ifrån Lallerstedt, och den var en hit tillsammans med det starka, saftiga köttet. Try it! Recept på marinaden kommer inom kort!

Ja tänk vad knasigt, tacos på en MÅNDAG? Det kan man ju bara äta på fredagar, eller? Jag är galet förtjust i tacos, gärna med mängder av guacamole till och massa goda grönsaker. Oftast äter vi köttfärs, men ibland äter vi kycklingtacos vilket också är vääldigt gott. Jag måste ha guacamole till tacos, annars blir det liksom inte riktigt lika gott. Har ni något 'måste' när det gäller tacos? Berätta gärna!

Idag har varit en ganska dålig mat-dag. Jag har inte varit hungrig alls och mest känt mig blaah. Jag har varken mått dåligt eller bra, jag har liksom bara tagit mig igenom dagen trots någon sorts tung känsla i bröstet. Vet inte vad eller varför, men humöret har inte varit vad det brukar vara. Så inte heller maten eller lusten att foto. Det har blivit tacos till middag idag igen, och på kvällen blev det fruktsallad med lättvispad grädde. Inte alls bra, och det är just såna dagar som jag känner för att springa och hämta en chokladkaka. Men trots massor av gott i skåpet så har jag låtit bli. Självdisciplin är mitt andra namn. Nu skall jag försöka sova så jag orkar jobba imorgon. God natt mina vänner! 



Kommentarer

OH yum!!

Mums fillifikon :) få baske mig pröva på re asså ;)

Svar: Avokado? Det är så nedrans gott! Speciellt med lite citronpeppar på, nom nom!
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback