Sockerfritt, dag 11

Ja, jag missade faktiskt att ta kort på typ allt jag åt igår, och på att uppdatera bloggen dessutom. Jag gick och la mig kl. 21, var så jäkla trött att jag nästan satt och nickade framför teven. Så då fick det bli sängen för min del. Har sovit rätt lite de senaste dagarna, och sedan jobbat på det, så det var nog inte så konstigt att jag var sliten igår. Ni skall dock få lite bilder av mig idag istället. 

Eftersom jag fått in några beställningar på tårtor denna månad så bad jag Thobias att svänga förbi Bivur på vägen hem från jobbet för att köpa några tårtkartonger. När jag sedan vaknade på morgonen hade han köpt med sig kycklingbaguetter och gjort thé. Så himla gott! Det här var enda matbilden jag tog under dagen. Hade fullt upp på jobbet och på kvällen blev det inte mer intressant än en chorizo med lite sallad.

På eftermiddagen kom solen fram en stund och jag passade på att plantera om mina tomater. Jag har några olika sorter nu och alla växer inte lika snabbt, så jag fick plantera om dom största bara, de andra får vänta någon vecka till innan de får komma ut. Är dock fortfarande osäker på om det är för kallt på kvällarna, isåfall får jag ställa in dom på altanen. Har jag någon läsare som odlar tomater som vet?

På jobbet fick jag lära mig hur man dekorerar smörgåstårtor. Jag har bara gjort och dekorerat små innan, så nu fick jag möjlighet att se även hur dom dekorerar de stora. Såhär smaskigt såg det ut när chefen var klar!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback