En snabb favorit - Tonfiskröra

Jag älskar när lunch och mellanmål går snabbt att göra och är väldigt gott. Så lite krångel som möjligt och ni har mig på fall. Just därför är detta verkligen någon ni borde testa på om ni är lika lata som mig. 
 

TONFISKRÖRA
 
1 burk tonfisk i olja
3-4 msk majonäs
1/2 hackad rödlök
1 tsk citronsaft
 
Häll av oljan från tonfisken och lägg i en burk. Rör ner majonäs, citronsaft och rödlök. Enklare än så blir det inte! Jag äter röran oftast som på bilden ovan med avokado och ägg, vilket är ett perfekt mellanmål eller lättare lunch, eller på rostmacka med lite extra citronsaft. Väldigt gott det också! 



Kommentarer

Joomen tack älskling ;) Tack för sms stunden - jag dog av skratt :D Robin garva också höhö ;) ♥

Älskar tonfiskröra! Har du testat att hårdkoka ägg, hacka och ha i? Om inte, gör det! Jag fullkomligt älskar det :D Äts gärna till bakpotatis med majs, bacon och rostad lök till. Inte det nyttigaste, men det godaste ;)

Svar: Har testat det men gillar att äta äggen vid sidan av bättre. Bakpotatis är svingott! Jag brukar äta det med sallad, bacon, rostad lök och vitlökssås! :D
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback