Sista veckan i februari

Sista tisdagen i februari är här, med solsken, fågelkvitter och vårkänslor. Snart är det mars och det innebär att våren är på inkommande, jag och sambon åker ner till Gotland och hälsar på min familj och mina katter blir hela 6 år gamla, alla saker som bara får mig att känna glädje! Så fort våren är på ingång så känner jag direkt hur mycket min energi ökar, och hur mycket piggare och gladare jag blir av ljuset, värmen och dofterna. Efter en regnig höst och grå vinter så behöver jag verkligen ha lite värme och ljus. Om solen fortsätter lysa skall jag ta på mig en mysig tröja och gå ut och ta den första koppen med kaffe på uteplatsen för i år, och dra i mig all sol jag bara kan. Kan man längta mer till sommaren än vad jag gör just nu? Ge mig sol, värme, bad, skratt, grillkvällar och vackra solnedgångar!
 
Igår bakades det bullar här hemma på Tegvägen, både kanelbullar och mitt senaste rör-ihop-projekt, pistagebullar. Blev så himla gott att jag var tvungen att ta en pistagebulle till frukost, haha. Jag försökte få till den där goda smeten som bagerier ofta har i sina pistagelängder, och det lyckades jag med ganska bra måste jag säga. Recept kommer lite senare!
 
Gibson har koll på klockan, han vet precis när pappa kommer hem och att det är dags för mat.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback