Ordning och reda

055. Är du en organiserad person?
 
Skrev nyligen i ett inlägg här att jag är så nöjd med att jag är så organiserad när det gäller min ekonomi, och när jag tänker efter så är jag ganska organiserad i övrigt också. Allt har sin plats här hemma och är det inte iordning så måste jag ordna det. Ett exempel är min 'walk in closet'. Jag har alla skjortor på en sida, såklart ordnade i färgskala från mörkt till ljust, likadant med klänningar som är hängda från långa till korta och i byrålådan ligger linnen sorterade efter färg. Pedant? Näärå..
 
Något jag helst inte gör är att flytta om saker. Tex byta plats på glas och tallrikar i köksskåpen, för att man tänker att det blir bättre så. Det blir det aldrig, och jag fortsätter öppna fel skåp i flera veckor efteråt.
 
Har ni något som ni måste ha ordning på?



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback