Om öron kunde le

Ja, förra veckans tema var ju musik, och jag missade de 2-3 sista dagarna där. Jag har bestämt mig för att inte fylla i det jag missat i efterhand, utan att bara ta dom som jag känner att jag verkligen vill svara på, eller ta alla i ett och samma inlägg. Nåja, bloggen har ju ryckt upp sig de senaste dagarna och jag hoppas på att fortsätta blogga varje dag. Men jag är ju lite så som person att om jag känner att jag måste göra saker, då vill jag inte, haha.
 
Något jag i alla fall vill ta igen från förra veckan är  052. Tipsa om något intressant som har med musik att göra, och det är en video som jag kom över för någon dag sedan, som gav mig rysningar och gråt i halsen av att det var så vackert. En väns farbror översatte texten så jag lägger den här under, men lyssna gärna först.
 
 
Går du med mig än, min kära vän,

Fast jag inte längre ser dig?
Är du kvar här på jorden,
Så som du är kvar i mitt hjärta?
Jag ligger kvar och grubblar,
Det är ödsligt tyst runt om mig.
Tårar bryter ut och faller,
I tanken på dig.

En ängel som här glömdes kvar,
Har nu fått sina vingar.
Vart flyger du nu, min ängel?
Vart flyger du nu?

Flyger du genom himlaporten, säg?
Eller till världens ände?
Flyger du bredvid mig?
Eller är jag ensam nu?

Var du nu än är, min vän.
Vart än vägen för dig.
Lova att du väntar där,
Tills jag möter dig.

Jag hoppas du är lycklig nu.
Så som jag var med dig.
Och smärtan du har lidit,
Hoppas jag är glömd.

Sväva fritt, min kära vän.
Du är fri nu.
Och tills vi åter möts,
Farväl, min ängel.

<3



Kommentarer

Så fin <3

Svar: Verkligen, och när jag sen fick läsa texten så grinade jag ännu mer!
Hanna Klasson

Det var otroligt fint!

Svar: Verkligen, bara känslan i hans röst får mig att rysa!
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback