Min musiksmak

048. Vad för slags musik gillar du?

Jag är en periodare när det gäller musik. Eller, man kanske skall säga en humörare. På dagarna så lyssnar jag gärna på house, techno och diverse dance, musik som får en att bli glad och inte kunna sitta still, medan jag på kvällarna gärna lyssnar på lite blandat. Med blandat så menar jag verkligen blandat. Har en lista på min spotify som täcker det mesta, från Britney till Skrillex till Danko Jones till Contiez. När jag skall sova lyssnar jag gärna på 3 Doors Down, Daughtry, James Morrison, Melissa Horn mm. Låtar som är djupa och gör mig lugn helt enkelt, vilket i och för sig är en ganska salig blandning det med.

Just nu är det ju februari, så då är det mycket melodifestivalslåtar som går i mina öron. Japp, jag är en inbiten mello-nörd. Varje år i februari så åker min ålder upp från nuvarande till pension och jag lever för mello. Okej, jag överdriver lite. Kanske.  Jag envisas med att spela gamla slagdängor och minnas hur jädra bra schlagerlåtar vi faktiskt har haft i vårt lilla land lagom. Tills jag inser att det inte var så jäkla bra ändå. Men det är mysigt med nostalgi tycker jag. Har även där en lista med låtar som jag växt upp med, som innehåller Aqua, Backstreet Boys, Cartoons, Daze, Dr. Bombay, Eiffel 65, Vengaboys och mycket mer. Ska buda er på några favoriter från min uppväxt, ENJOY!
 
 




Haha, minns hur alla gick runt och sjön "Rakkamakkafon"

 
 
 
Hade ni några speciella låtar som ni minns från er barndom/tonårstid?



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback