Att rota i andras badrumsskåp

035. Vad tycker du om att andra människor rotar i ditt badrumsskåp när de lånar toaletten?
 
Jag hoppas inte att folk rotar i mitt badrumsskåp när de är i mitt badrum. Inte för att jag har något att dölja, men jag tycker faktiskt inte att man går i andras skåp alls, förutsatt att man inte är en väldigt nära vän eller har frågat om man tex kan få låna något.
 
Jag själv öppnar bara skåp hemma hos min mor faktiskt, där känner jag mig trygg och vet att jag får ta mat ur kylen eller kika i badrumsskåpet om jag skulle behöva något. Men hemma hos vänner eller andra bekanta så frågar jag faktiskt till och med var de har soppåsen. Jag är faktiskt inte intresserad av att veta vad folk har i sina skåp, det känns faktiskt privat. Jag har däremot varit med om att en före detta vän till mig har både "lånat" kläder, tagit smycken och ätit glass ur frysen, samt ha använt upp en halv burk hårinpackning (svindyr dessutom) under tre dagar då hon var kattvakt för mig, sånt känns inte okej. Detta är som sagt en före detta vän idag just pga. att människan tydligen inte går att lita på. Sånt gör man inte enligt mig. Hade hon frågat hade hon gärna fått låna kläder och smycken, tagit några glassar ur frysen och testat min inpackning, men att göra det utan att fråga, fy skäms!
  
 
Bild från vårat badrum förra veckan när liljorna ännu inte slagit ut helt. Badrumsskåpet planerar vi att byta ut förr eller senare till ett snyggare och smartare med lådor så man slipper böja sig hela tiden.
 



Kommentarer

Jag gör aldrig det hos vänner om jag då inte förstås frågar om något och hon/han säger vart det ligger. Men hemma hos Mamma gör jag det med ;-) det är ju ändå Sin Mamma!
Tycker det är väldigt fullt av folk att göra något sådant, Inte okej! Fråga eller låt bli :-) det är ju Privata saker även fast man kanske inte har något att dölja.

Kram på dig vänne

Svar: Haha, ja mamma är ju mamma liksom, där kan jag rota runt hur jag vill ;). Eller hur, frågar man får man ju oftast ja, förstår inte problemet med att bara fråga?

Kram tillbaka! :)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback