I mina pallkragar

091. Planterar du något på våren?
Jag provade för första gången för något år sedan att så dill, persilja och basilika i vårt köksfönster i lägenheten, vilket fungerade förvånansvärt bra. Sedan dess är det dessa 3 som jag har odlat, men i somras när vi flyttade till huset så fick jag plötsligt en hel rabatt och tre pallkragar på köpet, alla med lite smått och gott i. Bland annat så fanns det redan smultron, oregano, gräslök och såklart en hel del blommor. I år tänkte jag utöka pallkragarna med dill, persilja, citronbasilika, krasse, sallad och eventuellt något mer. Jag har börjat för-så ett par av dom, medans vissa får vänta någon vecka till. Förmodligen kommer jag även ha tomatplantor detta år, för det är ju så himla gott med egna tomater. Jag hoppas på att kunna få ordning på pallkragarna så fort vädret tillåter och sen kunna fylla dom med massa gott och nyttigt!  Odlar ni något, isåfall vad?

 Tomatplanta från förra sommaren
 



Kommentarer

Jadu i år blev det chili, basilika, sockerärtor, tomat, morot, smultron, jordgubbar, lavendel.
Det är rätt trångt i fönstrarna. Hoppas det blir varmt snart så man kan plantera ut dom.
Satte plantor ute i höstas, hallon, blåbär och krusbär. Dom ser ut att ha överlevt :)

Svar: Härligt! Lavendel har jag massor i rabatten, men det är sällan jag använder det till något. Skulle gärna ha hallon, men har massor av vinbärsbuskar så får nog "möblera" om isåfall :).
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback