Citronfudge med vit choklad

Denna ljuvligt lena fudge smälter i munnen på en, och smakar härligt sött och syrligt av citronen och den vita chokladen. Jag använder mig alltid av samma recept när jag gör fudge, men smaksätter lite olika.
 
Citronfudge med vit choklad
 
10 st stora marshmallow
2 dl socker
1 dl grädde
50g smör
150g vit choklad
citronskal och/eller 1 msk citronsaft
 
Klipp marshmallowsen i mindre bitar, blanda med grädde, smör och socker i en kastrull. Värm på medelvärme tills marsmallowsen smält samman. Hacka under tiden den vita chokladen. När det smält samman, tillsätt den vita chokladen, citronsaft och/eller skal från citronen (jag hade båda) och rör till en jämn smet.
Häll upp i en bakplåtsklädd form, tex en brödform. Låt stelna i kylskåp i minst en timme, skär upp i bitar och förvara i kylen i upp till 3 veckor.
 
Andra smaksättningar: Apelsinskal/saft, krossade polkagrisar, ljus/mörkchoklad, nätter etc.
 
 
 
 



Kommentarer

Jisses, de ser gudomligt goda ut åhhhhhhhhhhhhh :D

Svar: Tack hjärtat :)
Hanna Klasson

Rebecca

Fyfan vad gott!! Det ska jag göra till julafton!!

Svar: Sjukt gott är det!
Hanna Klasson

men gud vad gott det där såg ut. å så... liksom...mums.. å så :) :) :) puss

Svar: Hahaha, va gó du är! Det är typ liksom jättegott bah, fattar du liksom? ;)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback