Supergod marinad till kött

Här mina vänner ska ni få ett riktigt gott recept på marinad, som funkar bra till kött. Som vanligt så har jag inga exakta mått, men jag ska ta på ett ungefär. I fortsättningen så får jag nog ta och skriva ner hur jag gör mina maträtter direkt, så jag kan återge er i precisa mått.


SUPERGOD MARINAD

3 dl olja (gärna ekologisk rapsolja)
½ dl soya
1 stor rödlök
1 solo vitlök eller 5-6 klyftor
1 tsk torkade chilifrön
1 tsk oregano
rivet citronskal
salt, svartpeppar

Blanda olja och soya i en skål och hacka ner rödlök och vitlök grovt. Tillsätt kryddorna och blanda väl. Soyan kommer vilja separera sig från oljan men det är ingen fara. Lägg i köttet och låt marinera i några timmar, helst i nära ett dygn så alla smaker får sätta sig ordentligt. Vänd på köttet då och då och rör runt i marinaden. Vi valde att helgrilla fläskytterfile, och då skall ni grilla den runt om på ganska hög värme tills ni får en krispig skorpa, och sedan lägga den lite på sidan av värmen tills den når upp till 65-70'C.



Kommentarer

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Nej tack, jag vet vad ni är för ena och jah tänker verkligen inte beblanda mig med era fasoner!!
Hanna Klasson

Åhh ser sjukt gott ut stumpan :* ♥

Svar: Du det var dögott!
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback