Sockerfritt dag 2

Vad roligt att ni vill följa min månad och se vad jag äter, ta del av tankar och recept! Jag ska försöka att uppdatera varje kväll vad jag ätit under dagen. Utöver det sockerfria så försöker jag även att äta var 3-4 timme och herreminjesus, jag är ju konstant hungrig! Det är fantastiskt hur snabbt kroppen kan ställa om sin metabolism, och man märker direkt hur blodsockret håller sig på en jämn nivå. Jag blir inte sötsugen på kvällen, har lugn mage och förhoppningsvis så kommer även värken lindras när jag ätit bra ett tag. För det är främst därför jag gör detta, för att se om det hjälper att lindra min värk. Nu ska ni få se mina tre viktigaste mål för dagen, frukost, lunch och middag. Har även klämt in två mellanmål bestående av i stort sett samma som min frukost. 
 
Frukost kl 09 blev thé, knäckebröd med keso, skinka, paprika och gurka. Jag är medveten om att skinkan innehåller socker, men skulle jag undvika precis allt socker så skulle jag få dricka vatten dagen i ända. Typ. 
 
Kl 13 var det dags för lunch bestående av en omelett med spenat, keso, kyckling, tomat och massa svartpeppar. Åt ett knäckebröd med paprika och citronpeppar på också. Sjukt gott!
 
 
Middag kl 19. Jag vet. Det här ser sjukt beige och tråkigt ut, men jävlar i min lilla låda vad gott det var! Skulle haft broccoli till men jag var hungrig som en gnu så det glömdes bort. Hähä. Ugnsstekt kycklingfilé kryddad med Alpnaerings kycklingkrydda, potatisklyftor och morötter i vitlöksolja och oregano, och en kall sås på créme fraiche, kycklingkrydda, färsk vitlök, chili och lite persilja. Mumma!
 
Vill ni ha recept så är det bara att hojta till så lägger jag upp det! 



Kommentarer

Fin blogg!
Har en frågestund på bloggen, gå gärna in och ställ några frågor till mig :)
http://lillaeems.blogg.se/2014/may/fragestund.html

Svar: Tack! Ska absolut kika in till dig :)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback