Några dagars sockerfritt

Här kommer lite bilder på vad jag ätit de senaste dagarna, eftersom bloggen blivit lite åsidosatt. Mycket beror på att vi de senaste dagarna har ätit lite rester och att det varit mulet och trist ute och därför varit svårt att få till snygga bilder. Dessutom så har jag varit mat-arg ett antal gånger och hunnit slänga i mig maten innan jag ens tänkt tanke på att ta kort, hehe. Så ni får hålla till godo med mestadels mellanmålsbilder. Men nu i veckan har jag skrivit en rejäl matlista för de kommande två veckorna, så misströsta inte, frestande bilder på mat kommer! Är ni intresserade av att se matlistor måntro?

En av dagarnas fika och också ett antal mellanmål under veckan. Ovispad grädde, vaniljpulver (inte vaniljsocker, utan pulver) och jordgubbar. Tyvärr fanns det inga svenska och inga ekologiska, så det fick bli belgiska.

Fredagens middag blev hemgjorda hamburgare med ost, sallad, tomat, hemgjord dressing och så lite ketchup. Ketchup innehåller ju en del socker, men äsch - det fick bli fredagsmyset, haha!

Mellanmål, galet gott med vattenmelon må jag säga!

Osötad ekologisk fil med Paulüns osockrade müsli med kakao och hallon.

Ni trodde väl inte att jag sviker avokadomackan riktigt än? Nejdå, still crazy about it!



Kommentarer

Gott! :D

Svar: Verkligen! Den som säger att nyttigt inte är gott måste vara galen ;)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback