Dagens mat

Som de flesta dagar så började jag dagen med knäckebröd, keso, avokado och citronpeppar. Nej, jag har faktiskt inte tröttnat än. Under dagen blev det sedan kaffe, rabarberpaj med vaniljsås (eller ja, vaniljsås med rabarberpaj, hehe) och till middag blev det en pyttipanna på rotsaker, grönsaker och chorizo. Väldigt gott! Mellanmål har det blivit ont om, då jag sov länge idag. Jag är nämligen inne i en jobbig värkperiod där även sömnen påverkas och inte alls är vad den borde. Men jag försöker bara vila ut värken så jag kan komma tillbaka till jobbet snart, blir så uttråkad av att bara ligga hemma och vila.

Medan jag åt frukost/mellanmål så kollade jag igenom broschyren vi fick med oss från färgaffären häromdagen. Jag var nämligen inne och köpte färg till ett annat projekt, och passade då på att kolla upp färgen inför eventuell målning av altan och uteplats. Får se hur det blir, men jag tror nog det kan bli väldigt bra i slutändan!


Pyttipannan som innehåller bland annat potatis, morötter, palsternacka, paprika, broccoli och chorizo. Till hade vi en klick crème fraiche blandad med lite sweetchili sås, väldigt gott blev det!

Vad har ni ätit idag?
 



Kommentarer

Den där pytten såg inte helt fel ut. Kanske ska skrapa ihop något liknande själv :)!

Svar: Den blev faktiskt väldigt god, och lite annorlunda än den vanliga pytten med kött, lök och potatis :)
Hanna Klasson

Gott!

Svar: Ja det var det!
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback