En svalkande glass i värmen

I söndags var vi och besökte den nya glassrestaurangen här i Arboga för första gången. Jag hade inga direkta förväntningar förutom att få mig en svalkande glass i solen, men jag blev positivt överraskad! Glass & Berså som restaurangen heter ligger nämligen på en jättemysig liten gård med en stor och härlig trädgård, precis sådär mysigt "lummig" och halvt ovårdad som jag gillar. När man kommer in ser man först ett stort träplakat med menyn, sedan går man in och beställer och sätter sig och väntar på sin glass. 
 

Och vilka glassar sen! Deras koncept är just att det är en restaurang, inte en glassbar eller en kiosk utan en restaurang med noga komponerade glassrätter, och det var väldigt svårt att välja vad man var sugen då allt lät som en dröm! Thobias valde "Peach Melba" som bestod av persika- och hallonglass. Mitt val föll på "Fasters paradisö" som bestod av (dregla inte nu) kokosglass, citronsorbet, ananassorbet och mosade hallon. Så. Förbannat. Gott.  Det enda minuset jag kan hitta var att kokosglassen hade lite för stora flingor i sig och därför kändes lite grynig ibland, men annars ger jag stället 5 av 5 bin! 🐝
 
 
Har ni något glass-ställe som man inte får missa? 



Kommentarer

Ojoj gud så gott med glass :D Vi åt glass hemma idag efter att jag slutat jobbet :D He dög de å :P

Svar: Glass är gott!
Hannah

Vad gott det ser ut :D

Svar: Det var ruskigt gott! :) citronsorbeten var så jäkla smarrig!
Hannah

Tack för rekommendationen! Hoppas vi ses igen till sommaren :)

Svar: Oj, vad roligt att ni hittade hit till mig också! :) vi lär definitivt ses igen till sommaren!
Hannah


Kom ihåg






Trackback