Vecka 1 - 2013/2014

Här kommer den första veckan som jag missat!
Denna vecka handlar det om 2013/2014.
 
 
001. Hur tror du den här 365dagarsutmaningen kommer gå för dig?
- Jag tror att det kommer att gå sådär, jag brukar inte orka blogga varje dag, men jag skall göra mitt bästa!
 
002. Ser du ett nytt år som en chans att börja om eller är det bara som vilken tid på året som helst?
- Jag ser det definitivt som en ny chans att börja om, även om jag inte behöver ett nyår för att göra det. Men det är väl alltid lättare att sätta ett nyårslöfte än att lova sig själv något på en vardag.
 
003. Länka till ett inlägg du skrivit från 2013 som du tycker borde läsas igen
- Då länkar jag ett inlägg från min gamla blogg, eftersom jag bytte blogg i slutet på året. Denna länk förklarar en del om hur mitt liv sett ut och kommer att se ut framöver. http://kajalpennor.blogg.se/2013/september/en-oinbjuden-hyresgast.html
 
004. Hiss & Diss - 2013
- Hissar gör jag alla bra grejer som hänt mig under året, jag och Thobis förlovade oss, vi köpte och flyttade in i radhus, jag startade min drömutbildning som konditor och träffade massor av nya fina vänner.
Dissar gör jag allt drama och bråk under året som kunde ha undvikits, och även mitt förra jobb som gjorde att jag fick genomgå en väldigt tufft tid för att tillslut kunna få rätten på min sida och få arbetsgivarintyg och mina pengar.
 
005. 5 saker du vill göra under 2014
- Köpa en Kitchen Aid, det skulle underlätta för mig i köket och dessutom skulle det blir ännu roligare att baka!

- Åka utomlands, jag är snart 25år och har aldrig varit utomlands. Längsta hemifrån jag varit är under en resa med fritidsgården på Åland.

- Jobba med mig själv och utvecklas som person, något som jag tycker är väldigt viktigt för sin egen del. Att kunna ta sig framåt och lära känna sig själv bättre.
 
- Uppleva många underbara stunder med familj och vänner, både inom resor, fikor på härliga caféer, fester och mysiga hemmakvällar.
 
- Lära mig hur jag skall hantera stress bättre, och att inte ha så höga krav på mig själv. Allt jag gör behöver inte vara perfekt, det kan få ta sin tid och jag kan inse att 'det här funkade inte' utan att slå mig själv sönder och samman psykiskt.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback