365: Mina favoriter

012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn

Min målardocka
När jag var 6-7 år hade jag en docka i tyg som var formad som en clown. Till den fick man tuschpennor som man skulle måla dockan med, och när man hade tröttnat kunde man bara tvätta dockan och måla om den på nytt. Jag vet inte varför jag älskade just den dockan, men jag var jätteledsen när den gick sönder.

Pippi Långstrumpdocka
Jag älskade Pippi när jag var liten, och hade en docka som jag bar med mig överallt. Jag skojar inte när jag säger att jag älskade Pippi, jag hade till och med Pippi på mina tapeter i mitt barndomsrum. Pippi hos mig och flodhästar hos min syster. Flodhästarna var förresten gjorda i något skumgummi-liknande material och var skitroliga att pilla loss. Min syster tyckte inte det var lika roligt. Hähä.

Dockhuset
Jag hade ett sånt där klassiskt dockhus med små möbler och inredningsprylar, som var väldigt populärt ett tag. Minns det inte så väl själv, men enligt säkra källor (mamma) så gillade jag det. Dock så vet jag att jag ofta tröttnade fort på leksaker, och förutom de favoriter ovanför så hade jag inte många.

Husdjuren
Som sagt, jag hade inte många favoritleksaker när jag var liten, jag var mer intresserad av djur och natur. Jag hade bland annat en guldhamster som hette Pärlan, en undulat som hette Pelle och familjen hade både katter, får, nymfparakiter och zebrafinkar.

Naturen
Naturen var faktiskt min bästa leksak. Så mycket kul man hade utomhus när man var liten! Och så mycket hyss som mamma fick stå ut med.. Hehe, sorry mamsen.

 

Vad var era favoritleksaker när ni var små?




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback