Förra veckans tema - Tävlingar

Ja, tyvärr så är det ju så att jag ibland har noll ork för bloggen. Jag gillar inte att blogga via appen heller eftersom inläggen inte blir länkade på facebook då. Visst, det är en struntsak egentligen, men jag vill ju att de som läser min blogg skall kunna se när jag lägger in ett nytt inlägg, och det vill ju ni med, eller hur? ;)
 
Men, här kommer i alla fall frågorna från förra veckans tema, som var tävlingar. När jag har missat såhär, vill ni helst läsa ett inlägg med alla svar, eller vill ni hellre att jag lägger in de dag för dag de dagar de skulle varit publicerade? Svara gärna så jag vet hur jag skall skriva i fortsättningen.
 
041. Har du varit med i någon tävling som visats på tv?
 Nej, det har jag inte. Jag tror att jag skulle ha svårt för kamerorna, för jag är ju ganska blyg när det gäller människor och situationer jag inte känner mig bekväm i. Men fick jag en chans att vara med i en tävling så skulle jag välja Fångarna på fortet (för att det är skitkul) och Vem vill bli miljonär (så jag kan bli miljonär såklart) haha!
 
042. Vad tävlar du helst om?
 Jag brukar faktiskt inte tävla om något, och det är ju lätt att skylla på att jag aldrig vinner något, men eftersom jag sällan tävlar så kan jag ju inte vinna så ofta heller, right? De få gånger jag tävlar så är det nog någon tavla med ett vackert budskap, något smycke eller så. Men oftast är det på facebook och så ska man gilla och dela och sen sitter man där med sjutusen gillasidor. Mm.. nejtack.

043. Vad är det allra sämsta du vunnit?
 
Jag tror det skulle vara något jag vunnit på sånt där lotteri man köper på marknader för att vara snäll, typ. Minns att jag  vann en oerhört ful bordsduk någon gång.
 
044. Om man bara tävlar för att vinna äran, är det någon mening att vara med då?
 Det beror nog på vad man tävlar om. Tävlar man i något som man själv måste göra, dvs där man vinner genom att göra något praktiskt, som tex måla något, skriva en dikt etc, då tycker jag att det är värt det.

045. Länka en tävling på internet som du deltar i just nu
 Jag är faktiskt inte med och tävlar om något just nu. Vad jag minns iallafal, haha.

046. Hiss & Diss - Tävlingsregler

Hiss:
- Tävlingar där man bara kan skriva 'jag är med' för jag gillar när det är enkelt.
- Tävlingar där man får göra något udda, eller får en utmaning på något sätt.
- Tävlingar där man får visa upp något man själv har gjort, dvs lite publicitet.
Diss:
-  Alla såna där 'gilla och dela'- tävlingar på facebook. Nej, jag tänker inte gilla artontusen sidor bara för att kanske få vinna något någon gång ibland, dessutom är såna tävlingar olagliga. En tävling är bara laglig om man bidrar med något, annars är det ett lotter och lotterier måste bli godkända av Lotteriinspektionen.
- Krångliga regler, gör att jag oftast bara klickar vidare.
 
047. 5 bästa sakerna du vunnit
Oj, jag som nästan aldrig delar i tävlingar. Förutom pengar och en fårfiol på jul-bingon jag var med mamma på så vettifasen vad jag ens har vunnit. Jag hoppar den.



Kommentarer

Min pluttesnuffsa, vill bara tacka dig för att du är du och för att du är så jävla underbar <3


Kom ihåg






Trackback