Hur jag ser Melodifestivalen

062. Hur brukar du titta på Melodifestivalen?

Jag är egentligen inte så jätteintresserad av Melodifestivalen, och hade nog inte brytt mig så mycket om det om det inte vore så att jag växt upp med det på det sätt jag har gjort.
 
När jag var liten så var det alltid lite extra mysigt i feb-mars för då kröp man upp i soffan med mamma, med ostbågar och godis och läsk, och följde den låånga finalen och även Eurovision och bara var sådär barnsligt glad över att få vara uppe länge. Minns hur jag till och med spelade in reprisen av Eurovision när Charlotte Perelli (då Nilsson) vann med Take me to your heaven/Tusen och en natt, för att jag tyckte den var så bra och hon var så snygg. Idag har jag ju lite annat smak. Om man säger så.. ;)
 
Idag så sitter jag oftast med handen i chipsskålen, med eller utan en frustrerad sambo, med mamma på sms och mina expertkommentatorer Ylva och Henric på facebook som hashtagar och kommentaterar låt för låt. Denna final får jag dock lägga det på hyllan och gå tillbaka till barndomen, för på torsdag åker jag till MAMMA!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback