Sociala medier

Ja, då var det en ny vecka igen och denna vecka är temat 'Sociala medier.' Äntligen kommer ett tema med lite tyngre innehåll, där jag kan få in mycket åsikter och tankar i inläggen, och det gillar jag.
 
027. Är du noga med vad för slags bilder och information du delar med dig av (och inte) på sociala medier?
 
Jag är nog inte alls så noga som jag skulle vilja vara tyvärr. Jag lägger sällan upp bilder på vänner, eller skriver om vänner ur ett djupare perspektiv än att vi tex varit och fikat eller tagit en promenad, av respekt till vännen. Ofta frågar jag först om det är okej, speciellt om det är bilder med i inlägget. Ibland händer det dock att jag skriver om någon vän, men då är det ofta positiva saker, att jag uppskattar någon extra mycket eller så.
 
Gällande mig själv så publicerar jag sällan bilder på mig själv, eller min familj, men det har nog mest bara blivit så. Jag tycker om att fotografera och skulle gärna vilja lägga ut fina bilder på nära och kära, och även på mitt barn när jag väl blir mamma, men jag är skeptisk till det. Jag vet att det finns sjuka människor där ute, och att alla bilderna kan hittas på något sätt på internet i framtiden. Så vi får se hur det blir med det.
 
Jag läser ofta igenom mina texter både en och två gånger innan jag publicerar dom, just för att se till ifall något jag skrivit kan ses opassande eller känsligt för någon. När det gäller mig själv så publicerar jag sällan inlägg om hur jag mår och känner för tex min sjukdom, men det är mest för att jag tycker det är jobbigt att prata om det, även om jag vet att det är viktigt att informera andra om hur vi har det. Jag är däremot noga med att inte nämna riktigt personliga saker på nätet, om jag bråkat med någon, om jag och sambon har det jobbigt, om jag stör mig på en familjemedlem osv. Det är inget som någon tjänar något på att veta, så sånt håller jag för mig själv.
 
Jag är också ganska noga med att inte skriva adresser, lägga ut exakt var jag befinner mig (om det är en längre tid) eller vad jag gör, då jag inte tycker om att folk har koll på mig. Kanske låter konstigt, men det finns en anledning till det, som är för privat för att ta upp i bloggen. Jag skulle gärna vilja bry mig mer om vad jag lägger ut, men samtidigt så känner jag lite "man lever bara en gång."



Kommentarer

Hell yeah, o så kall jävla choklad :D De kan inte bli bättre om nom NOOOOM!!!


Kom ihåg






Trackback