Jag tycker om bloggar

030. Om du bara fick välja ett socialt medium att vara på, vilket skulle det bli?
 
Jag gillar ju facebook, mest för att det är så enkelt att hålla kontakt med vänner man annars inte pratar med så mycket. Men när det kommer till kritan så väljer jag nog faktiskt bloggar. Här kan jag skriva av mig, skriva precis vad jag tycker och tänker, jag kan skriva ut tankar och känslor, lägga in bilder jag vill dela med mig av, prata om hur mitt liv ser ut, hur mina upp- och nergångar går och kan formulera mig precis hur jag vill, på mitt sätt. Men jag kan ju även läsa andras bloggar, precis på deras sätt, och det är det som får mig att välja bloggar framför facebook, instagram osv.
 
På instagram finns mycket fina bilder, och det är väldigt lätt att slänga upp en bild och skriva något kort, men det säger ju inte så mycket. Jag lägger ju ofta ut bilder på mat eller bakning eftersom det är ett stort intresse, och det som är bra med instagram är att om man taggar så får man ganska snabbt respons på sin bild, och det gillar jag. Men på bloggen kan jag skriva ut mer detaljerat om vad det är jag lägger ut, och även om responsen kanske inte är varken snabb eller lika lätt att få som på instagram, så gillar jag ändå att det är så personligt som det är. Sen så har jag egentligen inget behov av facebook, har faktiskt börjat tycka det är rätt tråkigt att bläddra förbi massa statusar som jag ändå inte läser, av folk som jag är bekant med. Mina vänner är en sak, men såna som jag knappt känner men en gång lagt till som mest ligger kvar "för att" - de är inte så intressanta. Blir nog en rensning snart.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback