365: Skräck/Thriller/Sci-fi

013. Vilken är din favoritfilmgenre?

Det är nog ingen chock för de flesta som känner mig att jag älskar skräckfilm, hehe. Jag ser helst på skräck om jag ser film, även om det mesta funkar. Jag vet inte varför jag gillar skräckfilm så mycket, om det är att man hetsar upp sig och vill bli rädd eller vad det är som är så förtjusande i det. I just like it. När jag var liten så var jag dock alltid rädd efter att jag sett skräck, och hade svårt att sova. Faktiskt så kan jag ha det nu med, det händer att jag ligger i sängen och skall sova och börjar tänka på kärringen i The Grudge eller något annat äckligt, och nog fasen så åker lampan på då, haha. Jag är fortfarande mörkrädd faktiskt, trivs inte alls i mörker när jag är ensam, men trivs som fasen på natten. Tufft liv jag har, haha.

Gillar även mycket Thriller/sci-fi, eller vart jag nu skall placera dom. Såna som Inception, Shutter Island, After Earth, The Colony, The Call, World War Z, Elysium, The Number 23, Identity, Brake, Secret Window, Evidence, The Getaway, etc. Kolla om ni inte sett dom!




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback