365: Film hemma eller bio?

014. Ser du helst på film hemma eller på bio?

Jag ser faktiskt helst film hemma, även om jag gillar att gå på bio ibland. Visst kan det vara mysigt och kul att komma ut och göra något, och det var faktiskt inte länge sedan som jag och Thobias var på bio, men när det kommer till film så föredrar jag hemmamyset av flera olika anledningar:

- Jag slipper folk som skall prata, prassla, fnittra och vara allmänt jobbiga
- Det är mycket billigare att streama/hyra/ladda ner än att gå på bio
- Jag kan själv välja när jag vill se på filmen
- Jag kan grina, skratta och prata hur mycket jag vill utan att störa andra
- Jag kan äta vad jag vill under tiden
- Jag kan ligga ner i soffan
- Jag kan ta kisspaus när jag vill utan att missa filmen
- Jag kan somna utan att känna att jag slösat bort pengar

Fruktsallad är faktiskt väldigt gott, och räcker betydligt längre än en skål med chips. I alla fall för mig. Hähä.
 
 
 



Kommentarer

Hej! Vilken fin blogg du har! Skulle bli så sjukt glad om du kollade och kanske till och med kommenterade lite på min också? :)<3

Svar: Hej, tack! :) ska kika in och se om jag hottar något intressant att kommentera ;)
Hanna Klasson

Jag håller med dig, föredrar att se film hemma :)

Vad gott! :) Bio är väldigt mysigt, men hemma är också det.. Jag tycker nog att bio ska man gå på ibland, så det blir "roligare" när man väl går :)

Passa på att vara med i min tävling om att bli publicerad i en vecka på min blogg! Regler finns på bloggen :)

Svar: Ja men precis, någon gång ibland är mysigt :).

Ska kika in!
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback