365: Pojkigt & flickigt

008. Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet?"
 
Får man säga "pojkigt" och "flickigt" numera utan att uppröra någon? Nåja, jag gör det ändå. När jag var liten så var det så, pojkar lekte med bilar och tjejer lekte med dockor. Det var inget konstigt med det och så hade det alltid varit. Jag vet inte direkt om jag hade någon speciell leksak som räknades som "pojkig", jag hade några barbies och jag hade några bilar, men jag lekte nog faktiskt mest utomhus. Ja, på den tiden så hade barn faktiskt inga surfplattor och smartphones, då fick man roa sig på annat sätt!
 
Jag är tacksam över att jag fick växa upp under 90-talet, och vara i naturen som liten. Jag har sett både på andras barn och på mina yngre bröder att intresset för att vara utomhus minskar mer och mer, och surfplattorna tar över världen. Trist tycker jag, för jag hade väldigt kul som barn, utan allt skräp!
 
Mina släktingar, haha.
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback