När jag får oväntat besök

058. Om någon hälsar på oannonserat, får du skämmas för hur det ser ut hemma?
 
Jag är ju som sagt en sån som vill ha ordning och rent hemma hos mig, men jag tror att andra ser mitt hem på ett annat sätt än vad jag gör. När jag har ansett att jag har haft det stökigt så har jag fått höra saker som "men oj så fint du har det, hur orkar du hålla så rent och fint hela tiden?" Jag blir ofta ställt och tänker att "det är ju jättestökigt här, vad pratar du om!?" men jag försöker att släppa såna tankar för de drar bara onödigt med energi. Även om det skulle vara stökigt och smutsigt här enligt någon annan så tror jag att de som känner mig och vet hur min fibromyalgi påverkar min ork skulle förstå varför.

Så nej, jag tror definitivt inte att jag behöver skämmas, även om jag ibland känner att det är jobbigt att inte kunnat plocka undan vissa saker innan de hälsar på. Men som sagt, jag försöker jobba på att inte vara så orolig över såna saker längre.
 
Ett relativt städat kök. Har dock hänt lite sedan kortet blev taget, basilikan är använd, cupcakefatet är utbytt mot en stor skål med frukt, bröd- och thélådorna kommer nog snart att få en ny plats. Förhoppningsvis ryker det fula knivstället också. Att man kan tycka att saker är så snygga för att bara månader senare känna att.. "nä."



Kommentarer

Jag försöker att gå igenom alla bloggar som är med i utmaningen och turen har kommit till dig

Tycker att det är kul med allas svar på frågorna och se vad ni skriver för övrigt.. Gillar din blogg som var varierande och kommer att fortsätta att kika in

Ha en bra vecka

Svar: Vilken bra idé att kika igenom alla!

Vad roligt att du gillar bloggen, den är ganska ny (bloggat tidigare men på en annan adress) så det finns inte så mycket i arkivet än. Kul att du vill fortsätta läsa den! :)

Ha en fin vecka du med!
Hanna Klasson

Det är väl tur att vi alla är olika, tråkigt annars. Känner annars igen kommentaren ;-)

Svar: Ja visst är det väl tur det ;)
Hanna Klasson

Ni har såååå fint hos er ♡

Svar: Tack vännen!
Hanna Klasson

Jag har kommit på att man nog ser sitt egna hem på att annorlunda sätt än vad andra gör, sånt man aldrig skulle reagerat på hos någon annan kan man störa sig på när det är i ens egna hem :)

Svar: Absolut, så är det nog. Onödigt tänkande egentligen :).
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback