Måndag morgon

Godmorgon mina vänner. Klockan är snart halv nio och jag har varit vaken sedan straxt efter fyra. Drömde en otäck dröm och kunde inte somna om, så det var lika bra att gå upp, äta frukost och ta tag i dagens bestyr. Jag har tänkt att baka bullar till min brors kalas och eventuellt slänga ihop några Subwaykakor, barnmorskan skall ringas så jag får nya p-piller och räkningar skall gås igenom så jag kan betala dom imorgon. Jag älskar att jag blivit så organiserad när det gäller min ekonomi. Jag har alltid koll på var räkningarna är, hur mycket utgifter jag/vi har och hur mycket som förväntas i utgifter på mat och hem. För bara några år sedan var jag skuldsatt, hade noll koll på räkningar, fick konstant påminnelser och orkade inte ta tag i det riktigt. Idag är jag helt skuldfri (räknar inte in lån på huset) och har bra koll och ett kontinuerligt sparande. Stolt över mig själv faktiskt! 
 
Så förra veckan gjorde jag något jag sällan gör, jag unnade mig faktiskt något som jag länge velat ha men tyckt varit lite för dyrt. Ca 600kr fick jag ge, men fasen vad nöjd jag är med köpet! 
 
 
 



Kommentarer

Fint diskset! :)

Svar: Ja visst är det! Gillar det riktigt mycket :)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback