I andras hem

056. Bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem?
 
Nej, verkligen inte. Alla får ha det precis som dom vill, om dom trivs med det. Däremot så uppskattar jag ett hem som är rent och snyggt inrett, eftersom det ger inspiration och en trivsel hos mig. Sen ifall det är lite stökigt, det gör mig inget, men smutsigt - då är det en annan sak. Smuts och jag funkar inte så bra ihop, speciellt inte om man blir bjuden på fika eller mat och man märker att bordet inte är avtorkat eller att bänkar och spis är väldigt skitiga, då känns det nog lite sådär. Skitiga badrum däremot, det har jag väldigt svårt för. Har dock inte hänt på väldigt länge att jag kommit hem till någon som haft det så pass smutsigt eller stökigt att jag känt obehag eller så, men när det har hänt så har jag bara uppskattat mitt eget hem mer.
 
Såhär såg det ut hos en av min mors bekanta när vi skulle få ha våra katter hos honom under vår vistelse på Gotland. När till och med dammsugaren är dammig, då är det ett tecken på att det var alldeles för länge sedan man använde den. Nog för att han är en singelkarl på 40+, men ändå. Om jag städade? JAPP!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback