Disturbed

050. Berätta om ett härligt minne kopplat till musik
 
Måste säga min första konsert, då jag var med min dåvarande pojkvän i Stockholm och såg Disturbed på fryshuset. Fy fan vad jag njöt den kvällen. Skitnervös var jag över att träffa hela gänget för första gången men jäklar vad kul vi hade! Minns att vi hamnade precis i mitten och det var moshpits överallt runt om oss, och att J och hans vänner fick hålla i mig för att vi inte skulle komma ifrån varandra, och att det var så trångt att när resten av folket hoppade så hoppade man själv, haha. Efteråt körde vi 'Thomper' på hotellrummet med en sån där stor papperskorg som vi hämtade från korridoren och la mitt i rummet. Sjukt kul hade vi.
 
För er som inte vet vad Thomper är så sitter man runt ett bord, alla väljer ett eget tecken (tex att sätta tummarna i öronen och vifta med fingrarna eller sätta trycka ihop ansiktet med handflatorna.) När spelet börjar så slår alla med handflatorna i bordet upprepade gånger, och någon börjar med att göra sitt eget tecken, och sedan peka på någon annan person. Då skall personen som blivit pekad på först göra den första personens tecken, och sedan sitt eget, för att sedan skicka vidare till nästa, som först gör den tidigares tecken och sen sitt eget. Den som tabbar sig får dricka överenskommet antaö klunkar öl/cider/saft eller vad man nu vill dricka. Kunde inte haft en bättre första konsert än den.
 
(Sänk volymen om ni lyssnar.) Detta är från just den konserten, det sjukaste trumsolot jag hört!
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback