Bra och dåligt med mitt hem

039. Hiss & Diss - Ditt hem
 
Jag spenderar ju väldigt mycket tid i vårt hem, och jag tycker att man skall trivas där man spenderar tid, så att ha det fint och ordnat hemma är viktigt för mig, och jag försöker att alltid ha det fint och som jag vill, men det finns alltid saker man vill bättra på och saker man är lite extra glad över. Mina hiss är baserat på hur vi hade det innan.
 
HISS:
- Att vi har en stor bakgård med rabatter och pallkragar där jag kan plantera kryddor.
- Att vi har en stuga på gården som gör att vi har plats för främmande, vilket vi inte hade tidigare.
- Att vi ÄGER detta hus, och inte bara hyr, och kan måla, tapetsera osv hur vi vill.
- Att jag har ett stort kök som jag kan röra mig i när jag bakar och lagar mat.
- Att det finns plats för eventuella kommande familjemedlemmar
 
DISS:
- Att vi inte har någon pool, hähä ;)
- Att vi hittat en hel del småfel som vi inte såg innan vi köpte huset, som lösa lister tex.
- Att vi inte fått upp kloka gardinstänger i alla rum än
- Att väggarna är ganska porösa så att det är svårt att sätta upp saker.
 
Ingången till vårat hem. Har funderingar på att måla trappan, men kan inte bestämma mig för om den skall bli vit, svart eller om jag ändå skall låta den vara. Vad tycker ni?
 
 Lilla stugan, med soldäcket utanför. Alldeles perfekt när familj eller vänner kommer över, och himla bra att kasta ut sambon i om han är dum, hehe. Än så länge har han dock klarat sig ifrån det ;)



Kommentarer

Ni har då fasligt fint :)


Kom ihåg






Trackback