En regnig tisdagsmorgon

God morgon mina vänner!

Klockan har nyss passerat halv 10 och precis som tidigare nätter har jag inte kunnat sova något. Det börjar bli frustrerande att gå runt och känna sig trött hela tiden, men ändå inte kunna somna på kvällen. Jag har försökt med det mesta, tränat och hållit igång under dagen, druckit thé och läst bok på kvällen för att varva ner etc, men det ger inget resultat. Det är typiskt att man skall ha både fatique och sömnsvårigheter. Mer om det i ett annat inlägg.

Nu på morgonen så gjorde jag gröt till mig och sambon när han kom hem från jobbet straxt efter sju. Vi testade en ny gröt med havregryn och korn som vi hittade på Willys, och den var riktigt god faktiskt. Åt den med gojibär, havtorn, hallon, björnbär, blåbär och en lagom skvätt med mjölk. Sambon åt sin med äppelmos, något jag inte är så förtjust i på gröt. Tur att smaken är som baken.

Har även haft telefontid med min familjeläkare nu på morgonen och diskuterat medicin, och även om jag ogärna äter medicin så vet jag också vart jag har min gräns, och vill jag kunna jobba/plugga så behöver jag ha den smärtlindringen. Även om det grämer mig. Jag skall börja ta hand om min stackars kropp bättre nu, jag vet att den mår bra av träning och ren mat utan massa konstigheter, så det skall den få. Under maj skall jag ha sockerförbud har jag tänkt. Får se hur det går med det, hehe. När jag kommit igång med träningen så skall jag börja uppdatera mer om vad jag äter, hur jag tränar och så tänkte jag. Är det intressant att läsa tycker ni?

Skriv gärna tips på vad jag kan blogga om, har påbörjat en liten lista men tar gärna emot förslag. Hoppas ni alla får en fin tisdag och att solen lyser hos er!



Kommentarer

Blir ju fett sugen när jag ser bilden ;)


Kom ihåg






Trackback