Polkabräck

Dessa godingar gjorde jag som julgodis första gången för något år sedan, och de blev väldigt populära. Förståeligt i och för sig, vit choklad och polkagrisar, det kan ju inte gå fel, eller hur?
 
POLKABRÄCK
 
200g vit choklad
1/2 påse polkagrisar
 
Smält chokladen i vattenbad. Krossa under tiden polkagrisarna till önskad storlek. Jag la mina i en slutbar fryspåse, la en handduk runtom och gick bärsärkagång med köttklubban. 
Lägg bakplåtspapper på en plåt och häll på chokladen, bre ut till ett lagom tunt lager och sprid över polkakrosset. Låt stelna i kyl och bryt/skär i bitar. Jag gjorde små runda plättar i år, man kan variera som man vill. 
 
Förvara i en back i kylskåpet, dessa håller sig i någon månad. 
 



Kommentarer

Mums, ser gott ut :)

Svar: Tack :)
Hanna Klasson

Snacka om nice julgodis där =)

Svar: Ja det är ruskigt gott!
Hanna Klasson

Kanske man ska testa själv. Man börjar ju tröttna på simpla bullar varje jul -_-'

Svar: Det tycker jag! Dessa är sjukt enkla att göra och riktigt goda^^
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback