Att komma ihåg sig själv

Sitter i soffan med en kopp grönt thé och kikar ut genom fönstret. Utanför kvittrar några småfåglar i körsbärsträdet, förmodligen väldigt glada över talgbollarna vi satte upp häromdagen. Det skänker mig en viss ro i kroppen av att bara kunna sitta med en kopp thé ibland, utan teve eller dator igång, och bara få njuta av tillvaron. Jag har väldigt svårt för att slappna av, och att vara i nuet. Jag försöker dock att bli bättre på det. Det är inte alla gånger det fungerar, när vardagsmåsten och kroppen skriker på mig, men jag försöker att varje dag ge mig själv någon minut över till sånt som gör mig gott. Det är viktigt att inte glömma sig själv mitt i allt. 
 
Igår somnade jag runt elva, och vaknade relativt utvilad kl nio. Vaknade lite snabbt när karln klev in genom dörren straxt efter sju, men somnade om igen. Nacken och ryggen smärtar än, men känns ändå bättre efter en natts sömn. Här nyss gjort iordning och ätit en sen frukost/lunch, kilade gott i kistan. Jag borde egentligen ha ätit en klok lunch, men när fantasin tryter och ingen kommit ihåg att ta upp något ut frysen, då får det bli som det blir. Det gör mig i och för sig ingenting, jag älskar frukost! Senare ska vi åka ner och köpa gardinstänger, förhoppningsvis får vi upp gardinerna och lite julbelysning idag. Imorgon åker vi nämligen till Stockholm för att gå på Stocklholm Horse Show i Globen. Ska bli en upplevelse, har velat åka dit flera år men har inte blivit av förrän nu. Kvällen avslutas på hotell och söndagen blir det fika och shoppingmys innan vi beger hos hem igen. Jag behöver verkligen det här.

Frukosten/lunchen. Älskar mackor med massa gott på!
 



Kommentarer

gott (:

Jag tycker helt klart att man ska skämma bort sig när man väl kan. För livet är på tok för kort för att INTE göra det imo.

Svar: Det har du rätt i. Ser att det igår var Jonas som kommenterade och nu Robin, känner jag er eller har ni bara hittat hit båda två? :P
Hanna Klasson

Jodu..de ska man ;) Och du om någon förtjänar de älskling

Svar: Tack hjärtat :)
Hanna Klasson


Kom ihåg






Trackback